Thursday, November 3, 2011

Hyeee !


Salam 3layk



alhamdulillah

            Terhasil juga blog masakan cincai si bujang ini.hihi.Cooking is one of my hobby and i love to try new recipes even my mom didn't cook it before.Saya mula berjinak-jinak denga dunia masakan sejak 11 tahun lagi .During my primary age,my sister dah buli utk belajar tanak nasi.huhu,dan bila dah nak masuk fasa anak dara emak selalu bising suruh kami masuk dapur belajar masak.Sekarang baru rasa beruntungnya mak membebel dlu.hehe.Saya budak paling malas masuk dapur.muahahahaha.Then masa my mom smbung PJJ study saya juga di kerah utk ke dapur.Er er. err tapi masa tu masih amateur.Kebanyakkan resepi saya belajar di Internet dan basic masakan  tentulah saya belajar dengan bonda tersayang!Just love the way she cooks.Simple yet delicious.Kami sekeluarga memang jarang/tak suka makan di luar.Ayah org paling susah nak ajak makan luar.He preferred homemade cooking.Lagi sedap dan tiada MSG.Sihat untuk kesihatan dan dapat mengeratkan hubungan keluarga :)

              Atas banyak "request" saya mula mengumpul semula semua resepi yang pernah di cuba semasa di perantau dan di Malaysia sendiri dan juga resepi main campak-campak ikut selera saya.Tentang blog ni,kebanyakkan resepi yg ditulis di sini adalah dessert/pemanis mulut.Sebab pada saya masakan lauk macam dah common je.hehe.InsyaAllah akan cuba merajinkan diri untuk update semua masakan yang telah dicuba selepas ini.Feel free to share anything.

Salam ukhuwwah dari bumi anbia'

(。♥‿♥。)


cook with passion

0 comments:

Post a Comment

Birthday Cake